SULTAN MIRZA

PERJALANAN MENCARI CINTA SEJATI

Followers

Wednesday, December 15, 2010

BATU KECIL

Seorang pekerja di sebuah projek bangunan memanjat ke atas tembok yg sgt tinggi...
pada suatu saat dia harus menyampaikan pesan penting kpd teman kerjanya yg ada di bawahnya..pekerja itu berteriak-teriak, ttp temannya tidak dpt mendengar krn bunyi bising dari mesin-mesin dan org-org yg bekerja,sehingga usahanya sia-sia saja..
Oleh kerana itu,utk menarik perhatian org yg ada di bwh,dia mencuba melemparkan wang syiling di dpn temannya. temannya berhenti bekerja, mengambil wang itu lalu bekerja kembali. pekerja itu mencuba lagi, ttp usahanya yg kedua jg menmpakkan hasil yg sama.
Tiba-tiba dia mndpt idea lain. dia mengmbil batu kecil lalu melemparkannya ke arah temannya itu. batu itu tepat mengenai kepala temannya dan krn berasa sakit,temannya memandang ke atas. kemudian pekerja itu dapat menjatuhkan catatan yg berisi pesanannya..

ALLAH SWT kdg-kdg memberikan kita cubaan-cubaan ringan utk membuat kita 'memandang' kpd-NYA. seringkali ALLAH melimpahi kita dengan rahmat, ttp itu tdk cukup utk membuat kita 'memandang' kpdNYA. krn itu, agar kita selalu mengingatinya kpdNya, ALLAH sering menjatuhkan 'batu kecil' kpd kita..

0 comments: